>>>   R e c e n z e   >>>   DEMARCHE "Fucking Hangover"

DEMARCHE "Fucking Hangover"

(2007 Aback, Cider Super Star, Emergency Records, Hluboká Orba Records, HWK, Insane Society, Ladrogang, Nihil & Beers Terror, Out Of Control, Phobia Records, Psychotherapy Records)

Parádní masakr ze Žižkova

Prvopočátky této ostré punkové partičky sahají až do roku 1999, proto jsem byl mile překvapen, když kapela v minulém roce „konečně“ vydala svůj první vinyl. Vůbec rok 2007 byl pro Demarche úspěšný, protože kromě zmíněného vydání EP si kluci zahráli i v beznadějně vyprodaném pražském Futuru před ikonami dnešního hard core / punku, The Casualties.

Na vydání EP se podílelo více labelů včetně Phobia, Emergency nebo Insane Society a jednoznačně to byl dobrý nápad, protože tenhle vinyl je opravdu parádní. K obalu lze říct, že jde o solidně odvedenou práci, přední stranu tvoří brutální lebka, za níž je samopal a „handgranát“ s áčkem. Na zadní straně jsou především fotky jednotlivých členů a uvnitř je pak i příloha v podobě kresleného plakátu a letáku se všemi labely spojenými s tímto vinylem.

Samotné EP otevírá flák "Fucking Hangover" a jde o velice svižný punk s vlivy zahraničního crustu. Myslím, že zařazovat to nijak moc ani nemusím, protože se jedná o nářez jako prase, a to místo nějakých škatulek bohatě stačí. Tahle věc je vlastně jediná anglicky zpívaná píseň na ípku. Ani nestačím vydechnout a už mě drtí "System Paranoi", což je velice rychlá „protisystémovka“ s celkem povedeným textem. Zvuk je přijatelný, jen v v refrénu špatně slyším druhý vokál, místy dokonce není rozumět textu.
Druhá strana, nástup virblu a syrové kytary, prostě "Válka". Tenhle song je - dle mého - nejlepší věc na celém EP, text je sice z těch jednodušších, ale muzika a především zvuk kytary je opravdu perfektní. Poslední píseň "Holy Tragedy" je na punkovou kapelu nezvykle dlouhá (něco málo přes 4 minuty) a obsahuje zajímavý text proti církvi. Především se tady jedná o dobře odvedenou práci baskytary a kytary - škoda jen, že kytarové sólo není přes první kytaru příliš slyšet.

Až na některé drobné nedostatky ve zvuku působí EP velice pozitivně a skupina Demarche tak předvádí svůj ostrý projev v plné síle. Mohu snad jen dodat, že se natáčelo v pražském Professional Sound Studiu v létě roku 2006 a o zvuk se samozřejmě postaral „vitacit“ Pavel „Kuře“ Hejč. Cesta k úspěchu je v tomto hudebním ranku velmi trnitá, ale já věřím, že EP "Fucking Hangover" si jistě své posluchače najde.