>>>   R e c e n z e   >>>   FESTA DESPERATO "Život ve hříchu"

FESTA DESPERATO "Život ve hříchu"

(2010 Waking The Dead Records)

Starý materiál nerezaví, ale černá!

Tahle recenze je částečně retrospektivní, jelikož v srpnu loňského roku vyšel brněnské crust / punk úderce materiál, který byl natočen již v roce 2005. Ovšem tehdejší demo s názvem "Život ve hříchu" vyšlo bohužel pouze jako kazeta, která navíc dnes už dávno není k dostání. Solidní materiál tehdejší Festy Desperato naštěstí nepadl zcela vniveč a jeho převedení do vinylových drážek je tak dárkem pro všechny sběratele desek i pro fanoušky, kterým se nahrávku už nepodařilo sehnat na kazetě.

Obal desky je rozvírací, kompletně celý černobílý, s vnitřní dvoustranou plnou textů v angličtině i češtině. Dodržena byla tedy koncepce původní kazety a vše zůstalo zachováno, jak tomu bylo i původně. Ovšem je zde několik milých překvapení! Polovina z celkového nákladu pět set kusů je na půleném černobílém vinylu a u první stovky desek je ještě navíc jako bonus přiložen černobílý plakát s motivem alba a nakonec i pěkná placka.

Hudebně mydlí Festa Desperato crust / punk obohacený o špetku hardcoru a sem tam je slyšet i závan metalových vod. Kapela funguje už nějakých devět let a v současné době patří k nejlepším tuzemským zástupcům svého žánru. Uřvaný, rychlý, brutální a pořádně odvařený prasopal, který ovšem nenudí. Ač je tahle nahrávka pouze demo, zvuková kvalita nahrávky je na hodně solidní úrovni a především zvuk obou uřvaných až místy uječených kytar je přesně tam, kde má být. Navíc Festu tvoří ostřílení pardálové s takových českých smeček jako např. Risposta nebo Evidence Smrti, což jsou další crust / punk úderky, které mají v české kotlině své místo. "Život ve hříchu" je podle mnohých fanoušků skupiny mixem portlandského crust / punku a starého japonského hardcoru, ovšem já zde pořád slyším i vlivy ještě starších dob kapely, kdy Festa Desperato mydlila brutálně rychlý hardcore / punk.

Myslím, že tento sedmipalec si k fanouškům českého crust / punku a hardcoru cestu již našel a pokud tomu tak stále není, pak nezbývá, než to napravit! Možná je škoda, že tenhle materiál nevyšel na desce dřívě, protože prodleva více než pěti let od původního vydání je opravdu celkem dlouho. Navíc deska vyšla půl roku před letošním vydáním nového počinu Festy Desperato, který je nyní už v prodeji a skupina za tu dobu opět prošla znatelným hudebním vývojem.