>>>   R e c e n z e   >>>   FLESHLESS "Grindgod"

FLESHLESS "Grindgod"

(2013 Nice To Eat You Records, Pigeonshitagency)

Netřeba zabíjet grindového boha

"Je to hudba mladejch," říká tehdy zřejmě náctiletý metalový fanoušek Vladimír Prokoš ve čtyřicátém dílu dokumentárního cyklu Bigbít, kde je zachycen v dobové televizní reportáži z konce osmdesátých let. Tehdy asi velmi těžko mohl tušit, že o čtvrtstoletí později bude patřit k trvale výrazným vokálním, ale také vydavatelským nebo distributorským personám.

Děčínští death-grindeři Fleshless mají za sebou dvacetiletou historii, během které se už dávno zařadili k nejznámějším pojmům na domácí extrémní scéně, ale ví se o nich i ve světě. Na počátku jejich věku byla dvě dema, z nichž zvláště "Grinding" bývá řazen mezi žánrovou klasiku. Následovala dvě splitka, kompaktní s Mastic Scum a kazetové s Disfigured, ovšem teprve až roku 1999 konečně došlo na první opravdu oficiální album. Tehdy vydaný kompakt obsahuje rovněž předchozí demo podobného názvu, naopak gramodesky byly v té době zcela na okraji zájmu.

Zatímco dříve tato kapela o vinyl nezavadila, v posledních letech se na něm začíná vyskytovat čím dál častěji. Nejprve takto roku 2011 vyšlo tehdy čerstvé album "Slaves Of The God Machine", na sklonku roku 2012 následoval vizuálně zdařilý picture s demosnímkem "Grinding" a o téměř půl roku později také toto úspěšné album, které se tedy vinylové edice dočkalo čtrnáct let od svého nahrání a vydání. Tentokrát pochopitelně jen samo o sobě a bez bonusů.

Deska předkládá vydatnou a již tehdy vyspělou porci deathgrindového nářezu, jemuž příliš neubližuje ani mnohými posluchači notně proklínaný bicí automat. Vcelku členité a propracované songy nabízejí dostačující množství silných momentů, mezi nimiž vyniká zejména titulní skladba "Grindgod", s níž se o pozici vrcholu nahrávky pomyslně pere dodnes neodolatelná taneční hitovka "A Piece Of Flesh". Za pozornost však stojí i krátké průplachy, tedy zvonkohrou rozjeté "Evil Odium" a "Art Of Horrification". Nechybí ani solidní předělávka klasiky "Každý z nás" od Master's Hammer, nabízející poznání, že sice "každý z nás zabíjí boha", ale grindového zabíjet netřeba.

Přední stranu obalu tvoří známá brutálně laděná malůvka kapelového tradičního autora Jiřího Lhoty, zato zadní strana vypadá odlišně, tvořena názvy songů a dobovými fotkami členů kapely. Vnitřní obal nabízí texty v graficky černobílém pojetí, čímž je dotvořeno sice nepříliš nápadité, ale jinak poměrně dobré a důstojné provedení tohoto reedičního počinu.