>>>   R e c e n z e   >>>   INSANIA "Woodoo Astrology" (Legal Pirate Edition)

INSANIA "Woodoo Astrology" (Legal Pirate Edition)

(997 Papagájův Hlasatel Records, Taga Records)

Syrový hard core jak Šílenství káže!

Doposud každé řadové album uvedla brněnská Insania 7" EP a nejinak je tomu nyní, v mezičase před třetí plnohodnotnou deskou. 7" vinyl vydaly dvě undergroundové firmičky a obsahuje 4 songy, z toho dva tvrdší a dva volnější. Ještě před tím, než si je představíme, doplním úvod o skutečnosti, že touto nahrávkou se představil nový basák Klíma, který Calveru plnohodnotně nahradil a fakt, že svůj zvuk si Insania bravurně podržela.

Nyní přejděme ke čtveřici skladeb, které uvede song "My Astral Brothers". Jedná se o příklepovku se správně nabroušeným zpěvem, který ukáže i své melodické polohy. Věc je členitá a ač nová, vrací se do sfér jí předcházejících, kdy kapela svůj neopakovatelný styl porodila. Druhá kompozice "Hush Now - Sunny Night" je volnější, roztahanější, peprnější a „astrálnější“. Výborný, ba přímo dokonalý je refrén, podle něhož si song nelze než zamilovat. Zařazený předěl „odjinud“ je shodně opět trefný. Po otočení vinylu nás na kolena srazí hard core, jakým se Insania nepochlubila snad ani ve svých začátcích. Při poslechu perly "...Then We Say: Die" nevěřím svým uším a jsem mile potěšen, že si kluci uvědomují, kam patří (i když o tom by se mnou jistě polemizovali...). I text, dokonale hard corový, zdánlivě vybočuje, stejně jako song, v jehož sborové části si Insania vzpomene na prvopočátek „všeho jsoucna“ - rock´n´roll, pomocí prazákladních „přehmatů“. Titul "Woodoo Astrology" uzavře melancholický, nejvolnější a nejutahanější kousek "Pray On My Side!", který je monotónní a možná jemně znavující. To je však jediná výhrada k jinak téměř dokonalému počinu.

Vyznavači mysticko - astrálního hard coru, Insania je zpět se současným materiálem, který nemá daleko k tomu původnímu. Nezklamala, ale potěšila mě a hravě se jí to povede i ve vašich případech.

Pozn.: Recenze vyšla ve 39. čísle fanzinu METAL BREATH (02/1997).