>>>   R e c e n z e   >>>   MAD PIGS | J.U.U.M. "Anarcho Imago"

MAD PIGS | J.U.U.M. "Anarcho Imago"

(2009 Restonation Records)

Česko versus Japonsko?

Minulý rok odehrála brněnská hard core / punk partička Mad Pigs několik koncertů v Japonsku s tamní neméně údernou skupinou J.U.U.M. U této příležitosti vyšel poměrně raritní sedmipalcový split, na kterém se každá kapela podílí dvěma vlastními skladbami. Jsem rád, že se mi tento počin dostal do rukou, a mohu vám ho touto recenzí přiblížit.

Mad Pigs je skupina, která není na naší scéně žádným nováčkem, kluci hrají už skoro deset let, ale tento split je teprve druhým vinylem v diskografii brněnských punkáčů. Skupina hraje úderný hard core / punk a dle mého patří v současné době k nejzajímavějším kapelám tohoto druhu u nás. Na aktuální sedmipalec kluci vybrali dvě skladby původně pocházející ze split CD s americkými punkery Destruct. Jedná se o "Mornings Of Desperates" (na zmíněném split CD je uvedena pod názvem "Loser's Mornings") a "Malicious Dogs". Ač jsou písničky uvedeny pod anglickými názvy, zpěvák Martino Pig zpívá ryze české texty, což mě - jako milovníka českého jazyka u českých kapel - velice těší. Zpěvu je i poměrně dobře rozumět, takže si každý může udělat obrázek o čem konkrétním vlastně zpívá. Oba songy mají pod tři minuty čistého času, zvukově jde pak o velmi zdařilé nahrávky. Kromě již zmíněného zpěvu je solidní zvuk kytar i bicích, snad mohla být přidána víc basa - s nedostatečným zvukem basové kytary se bohužel setkávám u mnoha českých i zahraničních kapel.

Druhá strana vinylu náleží japonské divoké punkové smečce J.U.U.M. Kapela funguje od roku 1997 a jejím domovem je městečko Nagoya. Hudebně jde rovněž o syrový hard core / punk, ale s příměsí japonského d-beatu ala Disclose, tedy opravdu příjemná záležitost. B strana vinylu obsahuje dvě nejnovější skladby J.U.U.M., a sice "No War ≠ Anti-War" a "Lost". Celkový čas obou písní je kolem pěti minut, čili ani na B straně rozhodně žádné předlouhé kytarové onanie neočekávejte. Texty jsou zpívány v angličtině a skupina v nich kritizuje především nesmyslnost válek a zbraní, dále i sociální problémy. J.U.U.M. na mě zapůsobili velice dobře a opět se ukazuje, že japonský underground punk skýtá mnoho zajímavé muziky i na vinylech. Bylo by velice příjemné, kdyby J.U.U.M. v budoucnu zavítali i k nám do Čech, ovšem v současné době kluci bohužel nehrají.

Na závěr jsem ponechal obal, jelikož ten je na celém počinu jednoznačně nejslabší složkou. Kromě úvodní postavy se samopalem, anglických textů v bookletu a sestav obou skupin neobsahuje prakticky nic dalšího. Navíc jsem zde objevil chybu ve špatném odkazu na myspace profil skupiny J.U.U.M., kde je uveden odkaz na myspace profil Mad Pigs. Velká škoda, že obalu někdo nevěnoval větší pozornost, ubírá to na kvalitě jinak vcelku povedeného společného dílka obou skupin.