>>>   R e c e n z e   >>>   MALIGNANT TUMOUR "R´N´R Engine" | GURKHA "Drinking From The Skulls Of Dead Gods"

MALIGNANT TUMOUR "R´N´R Engine" | GURKHA "Drinking From The Skulls Of Dead Gods"

split LP
(2006 Insane Society Records)

Split LP non plus ultra

Formáty split EP a split LP můžeme podle obalů dělit do dvou kategorií. První lze nazvat třeba „striktní“ a mínit jí dva různé obaly dvou různých interpretů na dvou stranách. Druhá je značně přátelštější a naznačí něco více než stylovou spřízněnost zúčastněných interpretů - titulní strana obalu je společná, na stejném motivu jsou dvě loga a většinou i jeden společný název desky. Loňské split LP Malignant Tumour / Gurkha je ale mezi! Promyšlený obal udělal z počinu rázem něco výjimečného. Každá kapela má sice svůj motiv, který je ale v polovině přeložený dovnitř a titulní stránka je tak složena ze dvou polovin, které jsou do sebe graficky prolnuté. K tomu připočtěme fakt, že je obálka barevná a plnolaminátová a nezbývá tak než udělit výbornou ještě před tím, než dosedne samotný vinyl na talíř gramofonu.

Zaposloucháme-li se do kapel, nádech originality je tatam, ale nepřestávejte číst, obě fakt baví! Nejprve zůstaneme doma a mrkneme na shnilé zoubky ostravských Malignant Tumour. Pryč je však hniloba, ústřední téma první fáze kapely, pryč je i prkenná sociální kritika (druhé stádium), Malignant Tumour jsou tu (stále v dresech s původním, po všech stránkách odporným logem, které se ale pomalu stává krásným) ve své třetí fázi a jdou k samotnýmu jádru rock´n´rollu - tedy již nikoliv Carcass nebo Agathocles, ale prostí Motörhead! V pěti vlastních skladbách (i coveru Gurkha) jedou jako stroje a servírují svižné, jednoduché a chytlavé tracky místy s refrény ad absurdum ("Saddam Hussain Is Rock´n roll"). Čistý Motörhead, to je trojka "The Biggest Band", zbytek skladeb je ověnčen old school metalem stříknutým crustem. Tahle kombinace stylu tak nějak sama od sebe baví a o to jde kapele v první řadě. A dovede to podat jako nikdo!

S britskými Gurkha jeli ostravští turné po tamních ostrovech. Vzniklo přátelství a tahle deska. Gurkha je ve svém projevu přímočařejší, co do stylu více sveřepá a v podstatě melodičtější, ale ani ona se nevyhnula ukradeným riffům (a to nepočítám dva covery, jeden samozřejmě „recipročně“ věnovaný Malignant Tumour). Krustující metal punk dobře odsekává a přes svou jistou nepůvodnost je příjemný na poslech. V tomhle jsou síly obou kapel zhruba vyrovnané.

Desku přinesl loňský Mikuláš v počtu 666 kusů včetně šestašedesátikusové limitované edice s DVD. Ta je však jen pro vyvolené a rozhodně jsme ji nemohli čekat pro recenzi, tudíž o ní nijak dále detailně nepíšeme. Takže pokud jsi jakkoliv nabuzen/a, atakuj Barváka!