>>>   R e c e n z e   >>>   ROOT "Capturing Sweden - Live In Falkenberg"

ROOT "Capturing Sweden - Live In Falkenberg"

double LP
(11|2005 Monster Nation)

První oficiální živák exkluzivně na vinylu!

Brněnské Root sleduji nepřetržitě od jejich demo snímků (všechny čtyři mimochodem nedavno vyšly jako 2 x double LP v luxusním boxu na americkém labelu Nuclear War Now! Productions) a mohu tedy zasvěceně (eh!) prohlásit, že historicky první oficiální live nahrávka vyšla právě nyní, a exkluzivně rovnou jako double LP.

Koncertní záznam "Capturing Sweden - Live In Falkenberg" je s vydavatelskou česko-švédskou firmičkou Monster Nation spjat více než jen samotným faktem vydání. O to se se vší parádou (barevný rozevírací obal plný fotek, barevný plakát A3) postarala česká strana, naopak švédská zorganizovala samotný koncert, ze kterého byl záznam v roce 2001 (konkrétněji 26. května) pořízený.

Takhle si představuji opravdovou živou desku: ve své podstatě luxusní bootleg (nejedná-li se ani o materiál upravovaný do bezvědomí, ani o jakkoliv bezohledně syrový záznam). Třinát živých nesvatých poselství na ploše asi hodiny a čtvrt je oděno do solidního hutného zvuku, pokaždé krátce, ale výstižně uvedeno, odehráno řemeslně velmi zručně a věrně studiovým originálním verzím, a propojeno opravdu uznalým ohlasem černých ovcí pod pódiem. A které písničky, jež před pár lety otřásaly švédskem (konkrétněji festivalem 2 Heavy 4 You ve Falkenbergu) byly zvěčněny v drážkách černočerných vinylů? Postupujme od těch nejklasičtějších: z debutového LP "Zjevení" (1990) došlo na nesmrtelnou titulku a dále pochopitelně modlitbičku "Píseň pro Satana", z ceněné dvojky "Hell Symphony" (1991) na dvojici "Lucifer" a "Leviathan", překrásná třetí deska "The Temple In The Underworld" (1992) zazněla takřka z poloviny - považte: "The Wall" (koncertní otvírák), "The Temple in the Underworld", "The Old Ones", "Message", "Casilda´s Song" a "Aposiopesis", zajímavé album "Kärgeräs" (1996) bylo vzpomenuto jen jedenkrát ("Trygän / Sexton") a poslední, které bylo toho večera na pořadu - "The Book" (1999) - pak dvakrát ("The Curse - Durron" a "Remember Me"). V závěru celého koncertu samozřejmě nemohl chybět onen starý krásný flašinet "Hřbitov", který oficiálně vyšel na LP sampleru Death Metal Session v roce 1990, respektive právě nyní v reedici v původním znění (již zmíněný box "Dema").

Double LP, na jehož obalu bylo resuscitováno staré klasické strašidelné logo Root, je zcela nepochybně parádním dokumentem jistě vydařeného švédského koncertu, mj. nabídne pravou atmosféru ojedinělých zahraničních živých vystoupení moravské kovové kohorty a v neposlední řadě vkusně ozdobí stále se rozšiřující přihrádku s vinyly této tuzemské legendy původně černého a v současnosti temného metalového řemesla, kterému léta vládne pevnou rukou mistrnou.