>>>   R e c e n z e   >>>   ARAN EPOCHAL "Trop Ten" | EDIE SEDGWICK "Who's That Knocking On My Door" (Blacula Mix)

ARAN EPOCHAL "Trop Ten" | EDIE SEDGWICK "Who's That Knocking On My Door" (Blacula Mix)

split 7" SP
(2009 Silver Rocket)

Jsem single a je mi fajn

Ani s nástupem dalšího roku své existence a všudypřítomnou krizí v zádech Aran Epochal nepolevuje a dál před sebou hrne svou káru narvanou sedmipalcovými černými vinylovými kotouči, jejichž skutečnou hodnotu docení domácí řadový posluchač zřejmě až s odstupem času.

Aran se na svém pátém regulérním řadovém počinu dostává od raného minimalismu do přístupnějších a zároveň zajímavějších poloh daných výraznými zvraty ruku v ruce se zostřením celkové produkce a navrch prací s textem formou slušivých natáček. Považte úryvek „titulky“: „Tik tak, tik tak, tak jako písek, to my jsme písek...“. Takovou hru se slovem miluju a s textem coby celkem navíc svorně sedí nepostradatelný a charakteristický metronom. Jak čerství milenci, kteří žijou jeden pro druhého.

Obsazením pomyslné A strany si Silver Rocket splnili další ze snů. Do drážek asfaltu byl vylisován extra track, respektive speciální mix skladby "Who's That Knocking On My Door" od Edie Sedgwick, což je v tom nejlepším smyslu dostatečně šílená kapela Justina Moyera (ex-El Guapo, Supersystem, Antelope). Skladba zní jak ten nejdřevnější pop punk v současným zvuku, sálá z toho obrovský nadhled nad svou vlastní tvorbou, životní zkušenost a v neposlední řadě humor. Výborná ukázka toho, jak udělat s minimem (v podstatě monotónní nosnou rytmikou) fungující píseň, která je opravdu zábavná a zároveň není vůbec hloupá.

Obal jako celek je zcela ve stylu striktně uniformní řady, na titulce je tentokrát dívka vyfocená v berlínském parku. Sálá z toho temnota, s jistou nadsázkou téměř současný emo! Bez zajímavosti není ani fakt, že titul se záhy objeví v distribuci legendárního labelu Dischord Records - u kterého vydává právě Edie Sedgwick - a větší část nákladu tak bude směřovat právě do U.S.A.

Velmi provázané a důležité SP. Těch víc než 5 plnotučnejch minut za to zmuchlaný kilo určitě stojí. Ovšem jestli vám ke štěstí stačí volně stažený empétrojky, pak laskavě opusťte tyhle stránky a buďte zdrávi i s vašimi i-pody.