>>>   R e c e n z e   >>>   ASPHYX "Death The Brutal Way"

ASPHYX "Death The Brutal Way"

7" SP
(2008 Iron Pegasus Records)

Death The Brutal Way!!

O holandské death metalové legendě Asphyx nebylo dlouhé roky slyšet (zcela se odmlčeli prakticky na osm let!) a vinylový singl "Death The Brutal Way" tak může působit jak z čistého nebe blesk, jež roztíná hybernaci souboru návrátivšího se s absolutním vládcem death metalových vokálů všech dob, Martinem van Drunenem.

Skvělá skladba „pouhých“ dvou smrtících songů potvrzuje známý fakt, že méně většinou znamená více. Na áčku naprostá novinka dávající více než jasně na srozuměnou, jakou cestu Asphyx nastoupil a po které (a jak) se stále ubírá. Ve srovnání se staršími věcmi téměř nezpomaluje, nýbrž řeže od začátku do konce. Zkrátka a ostře "Death The Brutal Way"!! Béčko nabídne cover verzi jednoho z několika starých inspiračních zdrojů kapely, Celtic Frost. Dokonalé je, že se nesáhlo po nějaké známé klasice, ale po skladbě z jejich posledního alba "Monotheist" (2006). Sice bych osobně volil větší hit než "Os Abysmi Vel Daath" (např. "Progeny", "Obscured" či "Ain Elohim"), ale faktem je, že vybraná skladba k Asphyx naprosto padne a maximálně uhrančivě upomíná na nevyvratitelný kořeny, kdy v mnoha variacích kombinovali velmi rychlé pasáže s hutnými a odlehčenými. A ani omylem nezastíní áčko, na což je třeba brát ohled rovněž jako zřetel.

Velmi vkusný je i jednoduchý obal se dvěma fotkami (na přední straně live, na zadní promo), stejně jako vnitřní černobílá kapsa se zněním textu titulky (jo, pojednává o death metalu coby zvoleném ortodoxním hudebním stylu a vlastně návratu kapely v plné parádě), děkovačkou a nezbytnými informacemi. Samotný vinyl je klasicky černý a točí se na pětačtyřicet otáček.

Toto loňské 7" SP je opravdovou lahůdkou a znamená dokonalé synonymum smysluplného singlu, nikoliv jen vydání pro vydání, jak se občas u větších jmen děje. Jedná se zároveň i o skvělé promo pro relativně malou vydávající firmu Iron Pegasus Records, která získala licenci od giganta Century Media Records. Pro mne jednoznačně zahraniční SP roku 2008! Podle neoficiálních zpráv, které jsou však v tomto směru téměř neomylné, je v tuto chvíli samozřejmě beznadějně rozebrané.

Pozn.: Recenzi srdečně věnuji svý osudový indiánce...
...s vyslovenou nadějí, že jednou posílí redakční řadu Vinyl Disk Musick.