>>>   R e c e n z e   >>>   DRAG ME PISSED "La Guerre Des Sons"

DRAG ME PISSED "La Guerre Des Sons"

10" EP
(2010|10|10 Greta Sound System Records)

Emo devadesátky na černém desetipalci

Je to klišé jak blázen, ale nejzazší západ Čech je pro mě již nějaký rok synonymum živočišnýho hardcoru, bez obalu ceděnýho přes city. Nebudu se hrabat v historii tamních koncertů a nahrávek, ale současnost žije dvojkou nejvýraznějších kapel z tohoto cípu Čech, které se vloni probojovaly na vinyl (obě snad až symbolicky shodně o rozměrech deseti palců), Esazlesa a Drag Me Pissed. Nemám ve vědomém úmyslu je detailně srovnávat, každá jede individuálně v tom svém, i když k sobě mají velmi blízko, a nikoliv jen fyzicky.

Drag Me Pisssed pro mě byla až do vydání tohoto 10" EP neznámá kapela, ale nikde není psáno, že dobré skupiny musí být v povědomí. Dobrý je za tři, tedy průměr, a tak nějak by snad bylo možné ohodnotit hudbu, kdyby psal recenzi robot. Ale píše ji člověk, který má své pocity a když mu je takhle naplno předává druhá strana, dovede je sdílet. Náležitě napsaný melodický emo / hard core ve smyslu devadesátých let není žádná nuda, naopak, chytlavé melodické linky, refrény, různé jazyky nesmířených textů, naléhavé sdělení, komentáře a jakési poselství doby bez jakéhokoliv moralizování. Hlučné svědectví. Vyryté a vylisované.

Černé vinyly jsou uloženy ve standardním bílém papírovém sáčku s otvorem, což mi osobně dost kontrastuje s obalem, který musel dát víc práce než si kdo dovede představit. Kartonový ručně vyráběný obal byl kus po kuse sprejován, každý jeden je tedy originál, protože žádné dva nejsou identicky totožné. Modrý podklad vkusně kontrastuje se stříbrným sprejem a svým provedením se směje všem těm loděnickým strojovým uniformám. Tohle je další nezanedbaná devíza desky, poznávací znamení, d.i.y. v praxi a nikoliv jen slovech.

Vinylový debut Drag Me Pissed má nadstandardní úroveň, pro zapřísáhlé příznivce žánru je nepsanou povinností, pro ostatní je zkrátka tady, ovšem co a jak dál? Koncerty dokola. Bez nich dnes - víc než kdykoliv jindy - není kapela a zároveň skutečného prodejního místa. A kdo se vydá vinylem, ten nemá zbytí. Esazlesa ví svoje, Drag Me Pissed zcela jistě rovněž.