>>>   R e c e n z e   >>>   EVACUATE "Endless War"

EVACUATE "Endless War"

(2010 Voltage Records)

Žádný rychlokvašky!

Když jsem byl před časem osloven, abych napsal recenzi na první sedmipalec americké skupiny Evacuate, trochu jsem znejistil, protože s kapelou tohoto názvu jsem se doposud nesetkal a pojem hardcore / punk je poměrně široký. Ovšem když jsem zjistil, že skupina je postavená například i ze členů punkových kapel jako Cheap Sex, The Virus a Lab Rats, byl jsem opravdu zvědav, o co půjde! S klidem dnes mohu tvrdit, že Evacuate jsou opravdu hardcore / punk kapelou a rozhodně nejde o nějakou rychlokvašenou trendovou hrůzu. Navíc je zde celkem dost patrný vliv především anglických skupin jako Conflict nebo Discharge, ale i amerických Minor Threat.

Obal i vnitřní příloha jsou provedeny naprosto profesionálně, protože zde nechybí fotografie, všechny texty, současná sestava i místo nahrávání. Přední i zadní stranu zdobí několik fotografií, které nesou všechny jeden zásadní motiv, a tím je válka. Vinyl má černou barvu, ovšem v omezené limitované edici čítající celkem 300 kusů je vinyl barevný a navrch je přiložena i nášivka skupiny. Navíc tento sedmipalec vyšel u Voltage Records z Brna, což je vydavatelství Martina Kejklíčka z tamních Mad Pigs.

Evacuate z amerického San Diega hrají svižný a melodický hardcore / punk, kterému vévodí dvě kytary, z nichž jedna hraje často kvílivé vyhrávky, které kapele dodávájí až rock'n'rollový nádech. Tomu všemu nasazuje korunu zpěvák a zakladatel skupiny Mike, právě který dříve působil v řadách Cheap Sex a The Virus. Jeho chraplavý a uřvaný zpěv je spolu se zmíněnými kytarami pilířem hudby Evacuate. Na každé straně má skupina po dvou písních. První obsahuje skladby "Sick and Tired" a "Final Solution", druhá je vyplněna písněmi "Endless War" a "Sniper". Žádná ze skladeb nevybočuje z toho, co jsem psal v úvodu, tedy kapela se pevně drží svého žánru a punková syrovost a nasraný zpěv Evacuate neopustí ani při dohrávání posledního válu. Texty jsou především o válečném utrpení. Mým favoritem na tomto ípíčku je jednoznačně titulní skladba "Endless War", která má hned v úvodu velice chytlavý nástup bicích a baskytary.

Materiál na tento první sedmipalec amerických punkerů byl nahrán přímo v USA na konci března letošního roku. Evacuate jsou skutečně výborná kapela, která staví svou muziku na starém dobrém hardcore / punku, a přesto nepůsobí jako parta patřící do starého železa. Tato nahrávka je povinností pro milovníky starého anglického hardcore / punku a doufám, že kapela nadlouho nezůstane pouze u ní!