>>>   R e c e n z e   >>>   FIVE SECONDS TO LEAVE "s/t" | ESAZLESA "s/t"

FIVE SECONDS TO LEAVE "s/t" | ESAZLESA "s/t"

split LP
(2012|05|10 Exitab, Full Moon, Naše desky, Noise Assault Agency Budweiss, Pure Heart Records)

Emo, co ti nezůstane nic dlužný!

Píšete recenze a jste stejný lemplové jako já, tj. dostanete desku v květnu minulýho roku a k napsání se dostanete letos v lednu? Pak vás možná stihl stejně pomyslný trest jako mě, a sice, že jsem si dělal poznámky k recenzi nevědomky dvakrát. To by samo o sobě nebylo nic kontraproduktivního, pokud by ty poznámky nebyly identicky shodný. Ale alibisticky musím uznat, že odstup je fajn, stejně jako fakt, že se na mých prvotních pocitech a názoru s patřičným odstupem, zcela shodnu.

V červnu děláme takový rodinný festival u nás na vesnici, má však jednu nevýhodu, téměř vždycky to odnese nějaká kapela. Ta úmrtnost po Boudě je až zarážející, nechci dělat statistiky, ale třetina kapel, co tam kdy vystoupila, už to má za sebou. A vypadá to, že Bouda vloni zase zabíjela, Esazlesa krátce po koncertě oznámili pozastavení své činnosti, dost možná se bude jednat o úplný konec. Five Seconds To Leave pro změnu nedorazili, byť řádně omluveni. Kapely, ty vole, já vás varuju předem, Bouda zabíjí.

Five Seconds To Leave teda nepřijeli, nicméně jejich show byla velmi očekávána, na aktuální desce jsou pak ponuří velmi podobně jako Esazlesa, nicméně k vyjádření nepoužívají zpěv, však o to víc cílí na posluchače svými nástroji, na kámen obnažovanými vrstvami, údery tmou. Rozhodně si myslím, že naživo je jejich projev ještě mnohem intenzivnější než z vinylu, mám-li pak srovnat oba jejich vlastní vinyly, plnometrážní debut mi je - snad délkou drtivě násobící intenzitu - o kousek blíž, než tři nové vzorky burning-rocku.

Jestli si v posledních letech nezažil mráz během celý písně po celým svým těle, tahle deska ti ho poskytne jako přidanou hodnotu. Minimálně při tracku "Průměrný děti historie" na straně Esazlesa, takto vrcholu desky. S příchutí jedu ti vyjmenují všechny pravdy, který zdaleka nejenom tobě utekly mezi prsty a ty koukáš do zrcadla, takhle malej! To je středobod vinylu, obraz všeho zla, veškerej black metal se může jít okamžitě bodnout. Viděl jsem tyhle obyčejný kluky se srdcem na pódiu, koukali jsme na ně spolu s mým otcem, kytary zmítající se neorganizovaně na všechny strany, kapela v totálním transu, tohle je emo, který ti nezůstane nic dlužný.

Průhledný vinyl vydaný společnými silami pěti labelů a subjektů spatřil neutěšenost současného světa v nákladu 400 kusů ve společném oboustranném, motivem i odstínem barvy působivém obalu s kartonovým inlayem s texty v češtině i angličtině. Obě kapely v minulých letech vinylem startovaly a rozšiřují tak své diskografie dalším neobyčejně pozoruhodným dílem.