>>>   R e c e n z e   >>>   INGROWING "Sunrape"

INGROWING "Sunrape"

(2005 Autopsy Stench Records)

Stojíš tu u cesty, stane se...

Ingrowing je vinylově zajímavá kapela. Nebo alespoň byla. Vedle řady split ípíček se doposud pyšní i dvěma velkými deskami - debutovým picture diskem "Cyberspace" a jeho nepřímým následovníkem (druhé album vyšlo pouze jako CD), třetí řadovou deskou "Sunrape", o jejíž vydání se licenčně zasadila německá společnost Autopsy Stench Records, a sice v nákladu striktně limitovaném pouhými třemi sty kusy.

0bal je v moderním duchu, velice vkusný a graficky dotažený, jak je u Obscene Productions - kde titul vyšel primárně na CD - standardem. Znázorňuje jistou alegorii k názvu desky a koneckonců si lze pod touto vyložit i název kapely. Inlay s texty bohužel chybí.

V drážkách vinylu tryská tradiční grind core / death metal, který kapela provozuje od svého vzniku. Na živo jsem ji za ty roky viděl několikrát, ovšem až letos - v Českých Budějovicích před Napalm Death - mna rozsekala na příslovečné kusy. Tolik přirozené energie ze sebe nevydala žádná z předkapel. Až nakonec pak samotní headlineři, kteří tenhle styl před mnoha a mnoha lety založili.

Důkazem toho, že deska "Sunrape" stále naplno funguje, byly celkem tři štychy, které Ingrowing svým koncertem fanouškovi uštědřili. Jmenovitě "Exposed To The Light " a "Fragmented Oracle" z první a titulka "Sunrape" z druhé strany. Na desce nevyčnívají, ta totiž až na pár „úletů“ téměř k hard core / punku plyne poměrně monotónně, ovšem jako celek funguje náramně.

Třetí album jihočeské skupině upevnilo status stálice zdaleka nejen tuzemské jedničky vysoce kvalitního, instrumentálně dotaženého grindeathu.