>>>   R e c e n z e   >>>   KONTROLL "Asfalt"

KONTROLL "Asfalt"

(2012 Silver Rocket)

Já myslim že dobrý, autentický

Kontroll na mě působí jako duo totálních samorostů, které se na velkém elpíčku ocitlo jaksi mimoděk. Ale to není myšleno negativně, právě naopak. A tak k debutovému albu "Asfalt" přistupuji, tak jej vnímám. Dva bratři, zdánlivě pouhá rytmika, místy koordinovaný řev napříč garáží, poradíme si i s relativním málem, když máme co říci. Mluvíme česky, přirozeně, rodný jazyk rozhodně není náš nepřítel, ale zbraň míru.

Nabízí se vytknout zvuk soustruhu z nevypolstrovaný garáže, ale stejně právě tak je autentický a charakteristický pro kapelu, která by vyumělkovanou zvukovou halenou ztratila kila ze svý železný košile. Minimalistický „pre“-rock, tohle má s tzv. „postem“ tolik společnýho, co Silver Rocket s Budvarem na svejch mejdanech.

Tahle deska není pro každýho, ale k těm 200 kusům, s kolika majiteli počítá náklad fyzickýho nosiče, se řadím, jako že mám za písmenem „en“ ve svý sbírce pár fošen No Means No. A když jsme u těch kapel, okamžitou neuchopitelností jsou Kontroll ne nepříbuzní Majklovu Strýčkovi, prostě synovci z venkova, co to ve finále vyhráli. A abychom neodbíhali daleko z hangáru letectva Stříbrné Rakety, tady mají nejblíž k Deverovce, ale ta nebyla tak rozervaná. Přebírej, jak umíš.

Nejsem příznivcem označování vinylu asfaltem, ale dvojsmysl z lesklého obalu je slušná práce, navrch neopomínající detaily, tedy jehličí v trhlinách vozovky coby prach v drážkách gramodesky. A slova alba na zadní straně obalu mi daly úsporným umístěním vzpomenout na debut Fetch!, ke kterým Kontroll nemají svými opakovanými, důraznými a téměř básnickými texty zas tak daleko, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Všechno je pomíjivé, jen hudbu se snažíme zakonzervovat o pár chvil déle, než je pouhý mžik. Tedy na věčnost. 1. poločas pryč, 2. poločas fuč, jen jeden kopačák zůstává na místě dvou středových labelů a nabádá k dalšímu výkopu a fakt tvrdýmu zápasu tak trochu nad svatý hardcorový pravidla. A tohle se zatraceně cení, když někdo jinak zuby cení.