>>>   R e c e n z e   >>>   KRÜGER "s/t"

KRÜGER "s/t"

(2013 ABC Records, Break The Silence Records, Cheers Rec!, Different Records, Nuclear Madness Records, Raw Zine Records, Rawmantic Disasters Records, Rotten Raven, Skaven Records, Svoboda Records, Véva Records, Wolfdrunk)

Crustová palba ze Žižkova

Tahle recenze bude ohlédnutím za vinylem, který patrně už většina crustových maniaků vlastní. V pořadí třetí sedmipalec žižkovské sebranky Krüger vyšel loni na podzim a jedná se o první materiál, který kapela kompletně tvořila v sestavě, ve které hraje doposud. Předchozí dva sedmipalce totiž obsahovaly vály ještě z dob předchozí zpěvačky, která zároveň psala pro Krüger texty, ovšem této skutečnosti jsem se věnoval již v recenzi na první sedmipalec a není třeba se k tomu vracet. Krüger sypou poctivý, nijak složitý d-beat / raw crust a nejinak je tomu i zde, bílá vinylová deska se přetočí vskutku závratnou rychlostí.

Batole, svírající namířenou pistoli do svých úst, leží na hromadě kostí a lebek, v pozadí rozbombardované trosky města - tedy motiv, který Krüger použili na titulní stranu. Další lebky se nachází i uvnitř rozkládajícího obalu, ale osobně jsem se zaměřil spíš na texty, které jsou otištěné ve slovenštině i angličtině, pozornější si všimnou i němčiny. Vše v černobílém provedení, fotka kapely tentokrát žádná.

Kvalitní zvuk z jihočeského Hellsoundu je snad pokaždé trefou do černého, a tak již úvodní "Kdo ti podá ruku?" je sice hutný dis-beatový „bordel“, ale to neznamená, že to zní blbě, naopak. Věc se má tak, že cruster bude chválit čitelnou kvalitu nahrávky, méně zasvěcenému to bude znít stejně jako sypání hrnců z kredence na podlahu, ač může být zvuk sebedokonalejší. Mně se zvuk nahrávky líbí a jsem rád, že zkreslená kytara není napálená na úkor basy, což je slyšet nejen v zásekách, kdy se oba nástroje střídají, ale i když hraje celá kapela současně. Hodně se mi líbí kvílení kytary, které - naštěstí - kytarista necpe všude a já si ho tak užívám třeba ve válu "Dunkelheit", jež je právě tím slovensko-německým textem, jak jsem naznačoval výš, anebo v "Daj si facku!" či coveru japonských crusterů Battle Of Disarm "Cash And Greed". Krüger mají krátké texty, většinou jde o pár řádků plných zatracení, nepochopení, možnosti jít životem svobodně - naproti stádovosti většiny společnosti.

Nový sedmipalec Krüger se zkrátka rovná osmi výstřelům ze samopalu, jehož hlaveň nerezaví, naopak je dobře promazána a připravena k dalšímu útoku. To také dokládá fakt, že v době napsání této recenze, měla za sebou kapela již další dva vinylové počiny. I když, popravdě, nejsem si úplně jist, zda nemůže být ona „obdivuhodná“ hyperaktivita kapely v budoucnu spíš na škodu a některé nahrávky neskončí jen ve sbírkách nejortodoxnějších crusterů.