>>>   R e c e n z e   >>>   LIFE POSSESSION "s/t"

LIFE POSSESSION "s/t"

(2009 Aback Records, Člověk, G.R.F. Records, Korek Records, Rarach Katus Records, Rauha Turva, Wolfdrunk)

Posedlost životem místo trestu bez viny

Zase jednou recenze na počin, který už není příliš aktuální, leč určitě stojí za zmínku! V chladných lednových dnech roku 2009 vyšla u několika tuzemských labelů debutová malá deska české crustpunkové úderce Life Possession. Tahle pardubická kapela hraje od roku 2007 a před dvěma lety vydala první cédéčko a kazetu s názvem "Trest bez viny". Materiál na všechny tři nosiče se nahrával současně ve studiu Music & Story ve Vysokém Mýtě v dubnu 2008. Celkem pět písniček z debutového CD/MC bylo vybráno právě na tenhle sedmipalec. Jelikož kapelu znám docela dobře, stejně jako zmíněné CD, mohu směle konstatovat, že kluci vybrali na vinyl opravdu to nejlepší ze své tehdejší tvorby.

Nejprve pár vět k obalu. Přední i zadní strana obsahuje po rozložení jeden obrázek, který je ručně nakreslen a k hudebnímu stylu kapely i jejímu projevu se hodí maximálně. Zkrátka plynové masky, mrtvolky, trosky města, atd. Uvnitř bookletu nechybí kompletní texty všech pěti písní i s překlady do angličtiny a jednotlivými komentáři. Výborná je i vnitřní dvoustrana obsahující opravdu mraky fotografií, především samozřejmě koncertních. Zkrátka obal, který se povedl!

Jak jsem podotkl hned v úvodu, Life Possession mydlí svižný crust / punk propletený d-beatem s velmi hrubým zpěvem. Kapela zpívá česky a s trochou nadsázky bych ji hudebně zařadil k japonským Framtid nebo ruským Distress a Komatoz. Nejsem ovšem přílišným zastáncem řazení nějaké tuzemské kapely k něčemu známějšímu ze zahraničí, tedy věřím, že si o muzice Life Possession udělá obrázek každý sám. Na hnědém vinylu je celkem pět písní v pořadí "Tisíce očí", "Kudla v zádech", "Trest bez viny", "Life Possession" a "Your Life - Your Choice". Jízda je to od samého začátku až do konce a syrový zvuk všech nástrojů (především obou kytar) je přesně to, co dělá tenhle „tvrdší punk“ specifickým. Potěšující je určitě i skutečnost, že kapela zpívá výhradně v češtině. Texty jsou celkem klasické jako u jiných crustových kapel, tedy D.I.Y. způsob života, kritika týrání zvířat nebo teroru ze strany policie a vlády, která je schopná nás odposlouchávat a sledovat takřka na každém kroku.

Jestliže zní název kapely v překladu jako „Posedlost životem“, pak vězte, že tohle je punková posedlost, která si žádné servítky nebere! Pardubická smečka Life Possession je i přes celkem nedlouhou dobu svého fungování velice dobrým reprezentantem české tvrdší punkové scény. Do budoucna jsem velice zvědav na to, s čím se opět představí, protože tahle slibná kapela je i naživo o pořádném nářezu, jak jsem se mohl konec konců již několikrát osobně přesvědčit.