>>>   R e c e n z e   >>>   MAD PIGS "W.W.B.L.O."

MAD PIGS "W.W.B.L.O."

(2010 Voltage Records)

Brněnský útok, který zakope i toho posledního kritika!

Brněnská hardcore / punková skvadra Mad Pigs „konečně“ vydala na konci minulého roku svůj první velký vinyl. A protože mám pro tuhle kapelu už léta slabost, netrvalo dlouho a ona deska se točila i na mém gramofonu a já pln očekávání poslouchal první tóny kytar a bicích. Ano, dopadlo to výtečně, Mad Pigs nahráli materiál, který fanoušky hodně potěší a kritikům nemilosrdně nakope prdel!

Nebudu dál dělat žádné zvláštní průtahy a přikročím hned k vizuální stránce desky. Obal, který si kromě přední strany vytvořila sama kapela, je jednoduššího provedení, ale vyvedl se. Sice mě malinko mrzí absence nějaké vložené přílohy (společná fotografie kapely ze studia nebo z koncertu by rozhodně nebyla na škodu), ale i tak v rozvíracím obalu najdeme všechny texty, a to i s anglickými překlady. Přední stranu desky, na které je vyobrazena smrtka s kosou, hroby a trosky města, vytvořil zpěvák amerických Monster Squad, Phill Geck. Jde o celkem povedený obrázek, který dává na první pohled najevo, že Mad Pigs zrovna nejsou muzika vhodná k nedělnímu obědu u vašich rodičů (i když, kdo ví?). A co vlastně znamená zkratka v názvu desky, tedy W.W.B.L.O.? V anglickém originále jde o větu "Who Will Bury The Last One?", tedy "Kdo zakope posledního?"

Pokud jde o muziku, tak musím nejprve vypíchnout výborný zvuk, "W.W.B.L.O." je zřejmě nejlépe ozvučená nahrávka Mad Pigs za celou dobu existence kapely. Někomu možná může přijít na tuhle brněnskou kapelu málo syrová, protože předchozí nahrávky byly více syrový punk, ale to už je věc vkusu každého posluchače. Kapela dokonce používá místy až metalový zvuk kytar, ovšem i tak mají vypalovačky jako např. "Tohle je Brno, ne L.A.", "Nejsme jako vy" nebo "Kdo zakope posledního?" dost hardcore / punkového náboje a na celkovém výsledku to zase až tak extrémní změna není. A kdo má rád dřívější tvorbu Mad Pigs, ten se určitě najde v "Plastic Surgery Society", která mi trochu připomněla americké Evacuate nebo Anti-Hero. Samozřejmě nesmím opomenout ani patřičně nasrané texty, které působí jako zrcadlo naší doby. Většina jich je v češtině a zpěvákovi je dobře rozumět, tedy posluchač není ochuzen ani zde. Docela perličkou pro všechny fanoušky je jistě i fakt, že v úvodní písničce "Tohle je Brno, ne L.A.", zapějí kromě Mad Pigs i další lidé a kapely, které mají co dočinění s brněnskou punkovou scénou. Jmenovitě jde o Šotyho z legendární Zeměžluče, bývalého zpěváka Mad Pigs - Skoba, a dál zde nechybí ani členové kapel See You In Hell, Festa Desperato, Resurgo a Indruderss (se kterými jedou právě Mad Pigs společné turné).

Materiál na desku byl natočen v srpnu loňského roku a o již zmíněný skvělý zvuk se postaralo studio Sonidos v mateřském Brně. Kromě klasického černého vyšla i exkluzivní limitovaná edice na průsvitném žlutém vinylu, a sice navrch ve speciální krabici na pizzu - ovšem takto pouze v nákladu dvou set kusů.

Brněnský punk má své hrdiny a já si směle dovoluji tvrdit neoddiskutovatelné - Mad Pigs prokázali, že po téměř deseti letech existence k nim rozhodně patří a jsou stále ve skvělé formě! Tudíž nepochybuji, že i tahle deska bude k dostání ve spřátelených distrech v Japonsku, Severní Americe nebo Brazílii, jak tomu bylo u předchozích nahrávek, a že kapela nám zcela určitě zdaleka neřekla své poslední slovo.