>>>   R e c e n z e   >>>   MÖRKHIMMEL "Sheep In The Labyrinth"

MÖRKHIMMEL "Sheep In The Labyrinth"

(2010 Death Trap Records, Forced Expression Records, Hardcore Attack Records, Phobia Records, Slave Of Beer Records, State Fucker Records, Svoboda Records, Totalitarianism Still Continues, Undislessed, Up Yours Records, Waking The Dead)

Mezinárodní bordel přímo z pekla!

S Mörkhimmel jsem se poprvé setkal na koncertě v roce 2009 a hned jsem byl jejich temným pojetím crustu a metalu uchvácen. Trpělivě jsem vyčkával až vyjde jejich muzika i na nejlepším hudebním nosiči, tedy na vinylu. A tato má vize se naplnila albem "Sheep In The Labyrinth" v loňském roce. Neodpustím si trochu stručné historie na úvod - kapela se dala dohromady v roce 2007 a hned o rok později vypustila na svět svou první nahrávku, ovšem pouze na CD. Materiál z tohoto počinu letos vyšel na vinylu s názvem "In The Shadow Of The City", ale tomuto LP se budeme věnovat až v jiné recenzi. Deska "Sheep In The Labyrinth" je tedy postavena na novějším materiálu téhle smečky. Tahounem kapely je od začátku zpěvák Slávek, který je mimochodem i bývalým vokalistou dnes již dávno rozpadlých Mass Genocide Process. V kapele se vystřídala celé řada muzikantů a bývalých (i současných) členů kapel jako např. Angry Brigade, Die Outsiders, Beton či Guided Cradle! Navíc členové kapely pocházeli kromě České republiky i ze Slovenska, Nového Zélandu a Ameriky, tudíž není od věci brát Mörkhimmel jako mezinárodní kapelu, bohužel která se v loňském roce uložila ke spánku. Nyní už ale zpátky k samotné desce.

Černobílý obal je plný netopýrů a přímo záhrobní temnoty. Není se moc čemu divit, už jen název kapely Mörkhimmel znamená ve starogermánštině zataženou oblohu před nastáním konce světa. Obal je rozevírací (gatefold), obsahuje některé texty (v angličtině i češtině) a fotografie všech čtyř členů skupiny. V jednoduchosti je často síla a myslím, že nemám co vytýkat grafické stránce obalu. Trochu mě ale mrzí fakt, že zde nejsou všechny texty a pro neangličtináře - text ke skladbě "Endless Wall Of Fuckers" nemá překlad do češtiny.

Jak už jsem zmínil v úvodu, Mörkhimmel hrají temný metal / crust s odkazem na staré švédské party těchto žánrů. Zkrátka vezměte uřvanost kapel jako třeba Disfear nebo Dischange a přidejte k tomu další severské spolky - jako Bathory nebo Darkthrone - a dostanete výsledek, který bude přibližně odpovídat hudbě Mörkhimmel! Záhrobní vokál, jednodušší kytara a střední tempo bicích - ovšem muzika jede jako hrom. Přesněji řečeno jako tisíc hromů - a všechny udeří na jedno jediné místo! Zvuk je špinavý, ale ne odpudivý a sem tam je slyšet i nezbytné „vazbení“ kytary. Až na jednu výjimku jsou všechny texty v angličtině a dokonce na desce naleznete cover Disfear, a sice konkrétně song "Brutal Sight Of War". Pokud jde o texty, tak desce dominují především témata smrti, temnoty nebo utrpení, což opět plně koresponduje s celkovou koncepcí Mörkhimmel. Úhrnem devět zářezů do černých drážek.

Album "Sheep In The Labyrinth" bylo nahráno v červenci 2009 v jihomoravském studiu Šopa. V době vydání této recenze se kapela údajně opět dává dohromady v úplně nové sestavě. Jsem tedy moc zvědav s čím přijde, protože zatím to bylo pokaždé chvályhodně temné poselství přímo z pekla!