>>>   R e c e n z e   >>>   MOTHER "Through This Disappearing Land"

MOTHER "Through This Disappearing Land"

(2010|12|12 Insane Society Records)

Emotivní soundtrack k apokalypse

Bejt lehčí bulvár, máme tady dvanáctipalcovej titulek „Pokud byli Thema Eleven death metal, Mother jsou country!“, ale bulvár nejsme a i když zní podobnej škvár atraktivně, ve skutečnosti tomu tak samozřejmě není. Ale srovnávání s minulou kapelou se v případě dlouhohrajícího debutu nové formace (s většinou starých členů) nevyhneme, s tím nemůže nikdo počítat.

Pokud posluchač pronikal do "The Great Misanthrope" déle, "Through This Disappearing Land" rozhodně nebude mít natráveno rychleji. Obě desky jsou svorně na delší dobu, ovšem s trvalou hodnotou. "The Great Misanthrope" bylo pestřejší album s mnoha tajemnými zákoutími, "Through This Disappearing Land" je proti němu přímočaré a živočišnější, úder bez varování. To by ale ke slavné minulosti stačilo, nová epocha je tady, tak konec přílišného ohlížení se.

Singl před deskou, sedmipalec MOTHER "s/t" měl teoreticky napovědět, ale místo toho vnesl do očekávání ještě víc otazníků. Nabídl dvě rozdílné polohy, stal se ochutnávkou posilující tajemnou auru, která postupně obrůstá kolem sílícího jména Mother. Dovedu si představit společné turné Mother a Lvmen, každá kapela cítí věčný hard core po svém, ale obě spojuje nezávislost v žánru, umění napsat emotivně silné songy, opařit je velmi slušnými nápady a atmosférou, která krájí emoce. Mother jsou na svém velkém debutu nářezem na kost, melodií stoleté meluzíny a pohlazením ztvrdlou dlaní starce. Úryvky zachycených textů jsou přeneseně třeba o nemilosrdné zemi těsně před armageddonem, přirozeně mstící a vysmívající se hlupáku jménem člověk.

Obal je umělecké dílo, černý páv na světlém podkladu, propracovaný rozkládací inlay, černá kapsa opatřená samolepkou s download kódem a v samém nitru černý vinyl se stranami označenými jedním nebo dvěma kruhy po vnějších obvodech středových labelů. Na zadní straně obalu mi do očí trochu udeřilo grafické pochybení v umístění typu loga vydávajícího labelu - sice detail, ale neodpustím si zmínit, že mohlo být černé, nikoliv průhledné na černém obdélníkovém podkladu.

Více slov či odstavců opravdu není třeba. „Naskrz touhle mizející zemí“ - to je emotivní soundtrack k apokalypse! Do sbírky desku zařadím nikoliv alfabeticky pod „M“, ale do regálu „Soundtrack“.