>>>   R e c e n z e   >>>   OR "LP"

OR "LP"

(2013 Silver Rocket)

Projet čerstvě zoraný pole stoletou obracečkou sena

Pamatujete na 80. léta a bující ultrametal všech odnoží? Pokud název kapely nekončil koncovkou or, neexistovali jste! OK, tenhle Or má s ultrametalem společnýho pramálo, ale kapela svým názvem dovedla metalovou módu osmdesátek ad absurdum. No uznejte sami, nemám skvělý starty recenzí?!

U týhle desky pokládá do kolen nejprve obal, Metallica s černým albem hadr, ta v rohu naznačila logo, Or nic a recyklovaný karton nechali recyklovaným kartonem. Téměř neznatelný potisk šedou lze shledat nejprve na hřbetu vnějšího obalu - název kapely a titul alba v podobě celkem čtyřech znaků a katalogové číslo 58. To není k zahození, když uvážíme, že hned po něm je Deverovka se svým Klubem 59. Zezadu názvy šesti tracků a logo labelu. Vše čitelný jen pod určitým úhlem. Stejně tak texty na vnitřním inlayi, který z druhé strany obsahuje foto mladého tria, tzv. mladé krve. Staré dobré mladé krve! Basák v triku Sonic Youth. Vinyl je bílej jak stěna, etikety černý jak saze a jednotlivé strany úsporně označeny malými písmeny o a r.

Jehla se zažrala do bílý masy a ne a ne pustit. Muzika funguje, hlas po ní jezdí, křikem jsou zvýrazňována prohlášení života svědectví. Nemusí pršet, hlavně když tě dostihne pořádná hradba deště. Žádný maso nebylo nikdy tak syrový. Nálady, pocity, rytmikou jak řemenem, když se - probůh - nikam neserem. Kytary jak kouřový signály, bicí regulérní obracečka sena. A teď přijde definice desky, ve který je všechno. "Nakypřit a zrejpat, chtělo by se říct a stačí vole, ale tohle je projet čerstvě zoraný pole stoletou obracečkou sena výrazně větší než povolenou rychlostí v obci."

Tohle je fatální střep Silver Rocket scény, jejich kapely jsou ikony intelektuálně zakuklenýho nejšpinavější punku ve Střední Evropě. Rozumíš tomu, nechlastat dva krabicáky vína denně, nerozdávat poslední rozumy o jin-jangu, neválet se po nádražích a nesomrovat drobný u Osy.

Strana o maká jak hovado, strana r přinese navrch poznání, že Esgmeq mají nástupce. Kde těmhle švihákům končila 2. světová strana poslední desky ESGMEQ "s/t", tam začíná první song r strany "LP" Or, tedy "t.o.e". To není kopie, to je útrpně šťastná sounáležitost s hlavou vzhůru, to je tunel, dřeň nejdřevnějšího rokenrolu, jakej sis kdy chtěl dopřát a porozumět mu bez všech těch drog okolo. Máš šanci vole, tyhle vinylový fošny nejsou elitní limity v pravým slova smyslu. Hlavně, že vrháš pět stínů, kdo do těch kolejí skočí... Trochu zbytečná snaha, trochu negativní poselství, moc hodnej ani ne.

Na aktuálním posteru pod recenzí obrazem doslovná podpora Or. Mladý kapely je třeba podporovat, label jim krachuje před vočima a chrápaj v dodávce na holý zemi. Tak jim udělejte koncert s nějakým bonusem. Třeba my jim na Boudě rozvinem červenej koberec ve formě čerstvě a nakrátko posekaný louky. Hudební bůh s námi.