>>>   R e c e n z e   >>>   PNS "s/t"

PNS "s/t"

(2008|07|18 Papagájův Hlasatel Records)

Dílo zkázy z Prahy

Vloni (červenec 2008) vyšlo u Papagájův Hlasatel Records debutové 7" EP pražské punkové skupiny PNS. Tuhle partičku znám už několik let a mohu říci, že již od mého prvního zhlédnutí v klubu Modrá Vopice v Praze jsem pevně věřil tomu, že se PNS vypracují na jednu z nejlepších „mladých“ punkových skupin u nás. Téměř rok po svém úspěšném debutu na kompaktním disku si skupina odbyla i svůj první počin na vinylu.

Tenhle kotouč čítá celkem pět úplně nových skladeb, a oproti předchozím nahrávkám jde o posun směrem kupředu! Texty jsou v klasickém punkovém duchu, který PNS ctí už od počátku svého působení na české punkové scéně, ale muzika je zatím to nejlepší, co jsem měl možnost od nich slyšet. Hutný zvuk basy, křiklavé kytary a brutální rychlost bicích jede neúprosně jako rozjetý vlak a drtí za sebou vše jak parní válec! Pokud bych měl nějak definovat styl, který PNS momentálně hrají, pak jde o syrový hardcore / punk s příměsí crustu.

A teď k samotnému sedmipalci. Obal je lehce morbidní a kreslený booklet obsahuje texty v češtině i s překladem do angličtiny. Je škoda, že skupina neumístila do bookletu ještě nějakou fotografii. Také vidím jako chybu neuvedení sestavy nahrávající toto EP, zvláště neortodoxní fandové by to jistě uvítali.

Vinyl začíná skladbou s názvem "Nakažení & prokletí", což je velice svižná jízda (zejména baskytara je velmi uhrančivá). V následující "Pochod smrti" nezůstávají mé uši ničemu ušetřeny a ušní bubínky opět dostávají zabrat. Z čeho jsem však byl nejvíce nadšen je následující "Národ bez tváře" (první skladba na straně B), pro mě rozhodně nejlepší věc na tomto sedmipalci - prostě agresivní a rychlá muzika, která mi lehce připomíná české souputníky V.O.H. a Red Insect. Druhá píseň v pořadí na straně B je "Dílo zkázy", jež je jednoznačně nejrychlejší na na tomto EP. Součástí smrtící rychlosti je i krátká kytarová vyhrávka (kytaroví masturbátoři, těšte se!). Úplný konec je obstarán skladbou "Nakažení & prokletí - part 2", která jede ve středním tempu a jedná se o velice příjemné zakončení celé desky.

Co se týká textů PNS, rozhodně doporučuji jejich přečtení, protože počin je tak rychlý, že není v lidských silách je zaregistrovat v plné síle přímo z nahrávky. Témata válek, smrti nebo utrpení byly už zpracovány nespočetně, ale k hudbě, kterou skupina produkuje, jsou texty na toto téma de facto samozřejmostí.

Tahle partička dokáže i po více než deseti letech existence překvapit a rozhodně nenudí, právě naopak. Poslech tohoto vinylu byl pro mne příjemným zážitkem a rozhodně tuto desku doporučuji všem fandům dobrého hardcoru a crust punku (zejména pak příznivcům starých Wolfpack). Up the punx!