>>>   R e c e n z e   >>>   R e p o r t y   >>>   SCOTT KELLY, UNKILLED WORKER - 27.1.2010, Točník - Hrad

SCOTT KELLY, UNKILLED WORKER - 27.1.2010, Točník - Hrad

Tak tohle rozhodně nebyl úplně běžný koncert. O tom, že na Točník přijede v lednu zahrát SCOTT KELLY, kytarista, zpěvák a zakládající člen Neurosis, jsem se dozvěděl myslím v listopadu. Osobně mám radši Neurosis než Scottovu sólovou tvorbu, ale od začátku jsem tušil, že místo koncertu dodá jeho hudbě další rozměr. Co mě od návštěvy trošku zrazovalo, byly předpovědi počasí, které hlásily na den pořádání koncertu něco mezi holomrazem a vypuknutím nové doby ledové.

Nicméně, vyrazili jsme. Po krátkém posilnění na místní benzinové pumpě s veselým názvem Kapr Oil jsme zaparkovali auto pod hradem a vyrazili vzhůru. Cestou (na odstavném parkovišti blíž hradu) nás čekalo milé překvapení v podobě pořadateli podávaného zahřívacího rumu. Tento hezký uvítací manévr potěšil zejména nás, neřidiče. Pomalu jsme postupovali po cestě označené loučemi nahoru na hrad. Předpovědi tentokrát bohužel nelhaly, byl pěkně mrazivý zimní večer, měsíc v úplňku, prostě typická doba, kdy vyrážíte na koncerty na hrad...

Po rumu jsme byli podruhé mile překvapeni na nádvoří, kde jsme se mohli ohřát u rozdělaného ohně, který byl udržován po celou dobu koncertu, čehož jsme hned využili. Když jsme vešli do bývalé hradní konírny, kde se koncert pořádal, místo neútulných prostor nás čekal provizorní bar, dokonce i s teplým jídlem, ale hlavně bylo v místnostech díky vyhřívání horkým vzduchem slušné teplo! Že na koncertě neumrzneme, bylo dopředu jasné, ale až takový luxus jsem nečekal. Na koncert dorazilo i přes ne ideálně dostupné místo konání a mráz dostatečné množství fanoušků a bylo plno.

POSTER

A teď už k vlastní hudbě, jako předkapela vystoupil Todd Nesbitt z Wollongong se svým sólovým one-man projektem UNKILLED WORKER. Nemůžu říct, že by mě jeho hudba uchvátila, na můj vkus byla příliš monotónní, ale publikum bylo s vystoupením podle reakcí evidentně spokojeno.

Poté následovala krátká pauza a na pódiu se objevil chlápek v basebalové čepici s akustickou kytarou – SCOTT KELLY. Jeho písničky naživo působily v porovnání se studiovými nahrávkami ("Spirit Bound Flesh" a "The Wake") mnohem temněji a syrověji a prostředí, ve kterém se koncert konal, tuto atmosféru ještě umocňovalo. Asi v půlce koncertu došlo i na elektrickou kytaru a Scott předvedl, jak vypadá noisové peklo. Měl jsem celé vystoupení pocit, že ač je jeho sólová tvorba „jen“ o kytaře a zpěvu, prožívá ji na pódiu snad ještě silněji než při vystoupení s Neurosis. Myslím, že na vystoupení tohohle barda Točník ani nikdo, kdo tam byl, hned tak nezapomene.

TOČNÍK'S FLAMES

TOČNÍK'S FLAMES

TOČNÍK'S MOON