>>>   R e c e n z e   >>>   R e p o r t y   >>>   HOUPACÍ KONĚ - 24. 10. 2011, A Studio Rubín, Praha

HOUPACÍ KONĚ - 24. 10. 2011, A Studio Rubín, Praha

Na akustická vystoupení Houpacích Koní jsem měl vždycky smůlu. Vždycky se mi podařilo nějakým zázračným způsobem tam nedorazit. Kašlík, rýmička, práce, dovolená nebo jiná akce, důvody se vždycky najdou. Takže tentokrát jsem do klubu Rubín dorazit na jeden z Večerů jiného folku, v rámci kterého kapela vystupovala, už prostě musel. Co kdyby náhodou... I když Koně začínali akusticky divočit až po desáté.

Ke kapele mám zvláštní vztah, dostal jsem se k nim až přes poslední album "Hotel Palace", které mi doporučil kamarád. Sice jsem o nich předtím věděl, ale nikdy nějak nebyl čas jejich tvorbu zásadně prozkoumat. No, prostě to bylo trošku podobně jako s těmi akustickými koncerty. K mé škodě. Abych to zbytečně nenatahoval, na Hotelu Palace jsem totálně ujel a je to podle mě jedna z nejlepších věcí, která tady v kytarovkách vznikla. Začal jsem se tedy postupně prokousávat tvorbou směrem dozadu a nedá se říct, že bych si mohl stěžovat. Spousta skvělé muziky a geniálních textů.

Ale zpátky k vystoupení v Rubínu, do klubu dorážím ke konci setu BIRDS & WOLVES, jdu se mrknou, ale podle odhadu to jde trošku mimo mě. Narváno je ale poměrně slušně. Vydržím dvě písničky a vracím se na bar, kde čekám na rozhoupání Koní.

Rubín je zvláštní místo se specifickou atmosférou. Takže i když dav posluchačů značně prořídnul, pořád mělo to malé pódium dekadentní burlesky s pekelnicky červeným osvitem svou atmosféru. Ti, kdo zůstali, si mohli vychutnat fajn koncert.

Kapela zahajuje Městem pijákem ze singlu "Hélium". Následuje "Delta Dunaje" a pak, jen tak aby řeč nestála a něco se mohlo stát, nastupují songy z Hotelu Palace. "Jsou", "Vypůjčený byty", "V noci", "Jenny", "Málo", "Déšť", "Doufám"... Nádhera, akusticky zní HOUPACÍ KONĚ naživo minimálně stejně dobře jako plugged. Stejná intenzita, jinej výraz. Nová deska je prokládána staršími věcmi jako "Houpací koně", "Čínský prsty", "Klíčová" nebo zmiňované "Hélium"... Nasazeni Jiřího Imlaufa a kapely pro nepříliš početné publikum se nijak neliší od výkonu před narvaným klubem. A navíc jim to člověk věří. Nakonec dva přídavky, jestli se tak dá říkat momentu, kdy kapela ani neodejde z pódia, a konec. Vskutku povedená taškařice a ten anděl, někde tam byl...

HOUPACÍ KONĚ

HOUPACÍ KONĚ

HOUPACÍ KONĚ