>>>   R e c e n z e   >>>   R e p o r t y   >>>   TORNÁDO LUE, UŽ JSME DOMA - 29. 2. 2012, Lucerna Music Bar, Praha

TORNÁDO LUE, UŽ JSME DOMA - 29. 2. 2012, Lucerna Music Bar, Praha

Společný koncert standardně živě vynikajících Už jsme doma k příležitosti vydání znovu natočených Pohádek ze Zapotřebí a po delší době se na pódia navrátivších Tornádo Lue v tišší formě slibovalo skvělou podívanou. První návrat Tornáda před šesti lety v plné polní jsem samozřejmě prošvihnul a říkal jsem si, že dalších šest let čekání by mě mohlo docela mrzet a taky bych se nemusel dočkat. Takže hurá do Lucerny.

Čekal jsem v sále větší nával, Lucerna byla zaplněná tak zpola, ale jak se ukázalo později, kapelám ani fanouškům to energii neubralo a vytvořili dohromady úžasnou atmosféru.

TORNÁDO LUE v současné době hraje ve třech, zpěvačku Janu Tóthovou doplňují Pavol Murín na kytaru a za klavírem sedí bývalý bubeník Juraj Hladký. Koncert otevřela "Nick a svícen" z už téměř dvacet let starého debutu. Hrozně to letí. Odlehčená forma písním neublížila, jen je posunula jinam. A i když je mi ta původní divočejší forma asi bližší, nervní gestikulování Jany Tóthové a jakoby zadumaná hra zbytku kapely vytvářela dost intenzivní atmosféru, kde ještě více vynikaly výborné texty. "Cesta domů", "Nebeskí jazdci", "Krávy", "Mŕtvi kamaráti" nebo "Sladké je žít" vyznívaly v této formě opravdu výborně. Tohle best of by stálo za natočení minimálně živáku. Doufám, že si kapela zase nedá další půl dekády pauzu, byla by to opravdu škoda.

Za projekce baletu přitančili na pódium v baletních úborech UŽ JSME DOMA. Už jen kvůli tomuto stálo za to ten koncert vidět. Člověku je při pohledu na nadšení kapely a intenzitu jejího hraní jasné, proč tohle spolehlivě zabírá i venku a jazyk není podstatný. Už jsme doma jedou celou dobu na doraz, ale naprosto přirozeně. S kulisami, velkou projekcí za zády a kostýmy se koncert blížil dokonalosti. Po Vodníkovi kapela pokřtila nové (zatím jen) CD Pohádek ze Zapotřebí znovuudělání fortelné stylově vodou a jelo se dál. Nejsme přece na plese. Po standardním setu kapela ještě několikrát přidává a vyčerpaná se loučí. Víc fortelně to už asi tentokrát nešlo. I love you my baby, my sweet cherry...

TORNÁDO LUE

TORNÁDO LUE

TORNÁDO LUE