>>>   R e c e n z e   >>>   RISPOSTA "s/t" | DEFY "Parem a Vivisseccao"

RISPOSTA "s/t" | DEFY "Parem a Vivisseccao"

(2010 Miruus Levyt)

Česko-brazilská řež!

Tohle černobílé splitko brněnské Risposty a jejich kolegů až z daleké Brazílie mě fakt baví a je skvělý nápad, že k vinylu je přiložen i fanzin Smrt, což jsou hned dvě plus! Obal je řešen jednoduše, včetně fotografií dětí na straně Risposty a opičí vivisekce na straně brazilců. Plusem je zde určitě překlad textů obou kapel z češtiny do portugalštiny a naopak, takže každý může porovnat textovou náplň obou spolků.

Risposta, Evidence Smrti, Festa Desperato, zkrátka kapely, které jsou provázané svými členy i místem působení a které v naší české kotlině valí kvalitní porci převážně crust / punku a hardcoru. U společného sedmipalce s brazilskou sebrankou došlo na první z této spřátelené trojice. A Risposta zkrátka umí, takže mě jejich tři nové vály bavily stejně dobře jako jejich předchozí LP počin RISPOSTA "Schválen byl nový řád" z roku 2009. Všechny tři vály v rychlém tempu, kterému dominuje dvojitý zpěv a nekompromisní tlukot bicích. A samozřejmě nesmím zapomenout ani na skvělý zvuk z jihočeského studia Hellsound.

Defy drtí rychlou kanonádu crustcoru a metalu s hrubým zpěvem. Tahle zabijárna ze Sao Paula valí teprve od roku 2008 a kromě tohoto splitka mají na světě ještě demonahrávku z roku 2009. Není to sice nic extra přelomového, ale pokud mátě rádi např. State Of Fear, pak poslech vřele doporučuji! Ovšem myslím si, že zvuk mohl být lepší a na můj vkus je to až moc nahuštěné.

Jak jsem psal v úvodu recenze, k vinylu je ještě přiložena Smrt. Tedy fanzin Smrt, který je už čtvrtý v řadě, a v tomto čísle obsahuje rozhovory s kapelami jako Love Potion z Dánska, Luta Armada z Brazílie nebo i velice povedenou rozpravu s Láďou Olivou (který je členem naší redakce) a dál nechybí ani nějaké reporty z akcí, zkrátka povedený zine! Ač je tohle splitko venku už od loňského roku, stále doporučuji jeho koupi. Nakonec nezbývá než popřát příjemný poslech a oběma kapelám pak další (nejen vinylové) úspěchy.