>>>   R e c e n z e   >>>   TOMORROW´S HELL "s/t"

TOMORROW´S HELL "s/t"

(2009 Phobia Records)

Krkavci útočí!

Tomorrow´s Hell (dále TH) je ostrá moravská partička vzniklá někdy kolem roku 2004 ze členů skupin Mass Genocide Process, Rumburak, Pripyat a Idioti nové doby a hudba, kterou skupina v současnosti hraje, se pohybuje někde na pomezí crust / d-beatu a střednětempového thrash metalu.

Jak tomu již bývá zvykem, i tato recenze začne hezky od obalu. Ten tvoří na lícové i rubové straně rámeček jakýchsi ornamentů s psími hlavami. Uvnitř každého ze dvou rámečků je však zvíře, které má kapela zároveň i ve znaku, a jedná se krkavce (nebo havrana?!). Ať už je to na jedné straně krkavec v letu, nebo na druhé krkavec lovec, pokaždé ve mně toto zvíře evokuje určitou magii. Navíc považuji za celkem originální zvolit si tohoto ptáka do znaku, jelikož těch klišovitých lebek, nejrůznějších oblud a hybridů už bylo opravdu dost. Jinak je obal klasická dvoustrana s českými texty, poděkováním a fotkou kapely. Jako malý bonus je přiložen leták s anglickými překlady textů a černobílá nášivka.

Po hudební stránce obsahuje sedmipalec celkem čtyři fláky, které jsou všechny z dílny TH. Jedná se o "Kladivo času", "Vzestup a pád", "Poslední křeč" a nakonec zazní "Strach". Jestliže názvy písní navozují jakousi temnotu, tak vězte, že to není náhoda, protože ač skupina TH hraje velmi svižnou muziku, tak ona ponurost je slyšet každým dotekem jehly o desku. Pilířem celé nahrávky je jednoznačně práce obou kytaristů a jejich celkový melodický sound. Také chraplavý až temný ženský vokál zpěvačky Blanche dělá své a rozhodně nejde o odkašlávání do mikrofonu. Hudba TH mi trochu připomíná skupiny jako Warcollapse, Tragedy a s trochou nadsázky možná i After The Bombs, což už samo o sobě svědčí o kvalitně zvládnuté práci! Navíc jsou všechny songy na desce nazpívány v češtině, což beru u tuzemských kapel vždy jako obrovské plus.

Celá nahrávka byla pořízena ve studiu Bombjack v Hranicích na Moravě v dubnu 2008. Mimochodem, o zvuk i mix se postaral majitel studia Václav Dreitseitel, který je kytaristou moravské metalové skupiny Tarantula, a bez zajímavosti není ani fakt, že ve studiu Bombjack nahrávali už takové kapely jako jeseničtí Critical Madness nebo hraničtí Liveevil a Konfident.

Tomorrow´s Hell rozhodně nevyprodukovali špatnou desku a nezbývá než doufat, že časem se od této skupiny dočkáme i dalšího počinu. Opět jsem měl možnost držet v rukou velice solidní crustovou jízdu, která ani po x-tém poslechu rozhodně nenudí!